piątek, 16 sierpnia 2013

Corydoras pygmaeus-popularny pigmej

Małe gatunki kirysków stały się ostatnio bardzo popularne. Wraz ze wzrostem ilości małych akwarii wzrosło też naturalnie chyba zapotrzebowanie na małe rybki.



Ryby jakie tu prezentuje w 80% urodziły się wcześniej w moich akwariach. Na czas mojego wyjazdu poszły na przechowanie a obecnie wracają  do akcji. Na początek muszą być zdrowo podkarmione, bo jakoś nie mam przekonania do sztucznego jedzenia oferowanego przez różne firmy.A tym były teraz karmione przez kilka miesięcy.  Kiedyś zrobiłem test i okazało się, że ryby karmione żywym własnej produkcji rosły średnio 2 razy szybciej niż tym co serwują nam producenci w postaci płatków, granulatów czy tabletek więc zamiast płacić za kiepskiej wartości odżywczej produkty stawiam własne hodowle różnych robaków czy skorupiaków i tym karmię. Koszt niewielki a za to lepsze przyrosty i częstsze tarła. Ryby trafiły do akwarium 40 litrowego i obecnie muszą się oswoić z nowym miejscem i nabrać sił a potem spróbujemy je przekonać znów do rozmnażania.

Dałem im trochę spokoju i 4 IX można odnotować ikrę, którą jak to kiryski przykleiły do ścian. Teraz czekam na efekty tarła choć kusi mnie żeby zebrać to ikrę i samemu inkubować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz