niedziela, 18 sierpnia 2013

microrasbora galaxy-2 miot.

Od kilku dni(chyba jak się nie mylę od 1-2 sierpnia) mam kolejne młode galaxy. Nowe rybki zamieszkały w pojemniku po starszym pokoleniu. Nie jest to jedno tarło tylko ikra z 2-3 dni zbierana systematycznie i  inkubowana.

Tradycyjnie trochę mchu, i innego syfku dla wsparcia rozwoju pierwotniaków wrzuciłem na dno. Ryby oczywiście też dokarmiam. Po 3-4 dniach już nie tylko pierwotniak ale i trochę nicienia dostają i widać efekty. 2 dni różnicy między młodymi i po 2-3 mm różnicy w wielkości rybek.Tradycyjnie rybki jeszcze małe więc trudno mi złapać choć 1 i zrobić mu zdjęcie.

Po 3 tygodniach (22 VIII) zmuszony byłem do większych porządków w pojemniku. Ustawienie w słonecznym miejscu poskutkowało wysypem glonów co zmusiło mnie to czyszczenia. Rybki odłowiłem i policzyłem. Z tego tarła mam 23 rybki. Te 2 dni różnicy między wylęgiem nadal jest widoczny.

Na kilka minut zamieszkały w pojemniczku a w tym czasie wyczyściłem dotychczasowy pojemnik z tworzywa i zalałem odstałą wodą z innego akwarium. Nie wrzucam ryb na świeżą rybę ze względu na moje obawy śmiertelności do miesiąca życia.
25 sierpnia rybki podałem przesadkowaniu i większe trafiły do akwarium 12 litrowego a do mniejszych wpuściłem młodszy miot.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz